Przejdź do treści

Spójność wizualna marki nie zaczyna się od logo!

Czy idealnie dopracowane logo to gwarancja sukcesu w biznesie? Czy dobierając idealne kolory marki z marszu mamy +100% przychodów na koncie? Jeśli mnie dobrze znasz to wiesz, że  w prowadzeniu własnej firmy i budowaniu marki przede wszystkim polecam skupić się na dawaniu wartości klientom i sprawnym zarządzaniu własną firmą. Nie polecam wyrzucać w błoto dużych pieniędzy dla pięknej oprawy wizualnej dla produktu i usługi… której nikt nie chce. Idealna siatka postów na Instagramie nie zapłaci za Ciebie ZUSu! Za dużo widziałam firm, które skupiały się na niewłaściwych priorytetach na początku swojej działalności, a potem dość szybko znikały z rynku. Czasem z mocnych hukiem 😉

Ale w życiu każdej organizacji przychodzi moment, gdy kwestie wizualne będą dość istotnym elementem i brak spójności może doskwierać. A to dobranie kolorów i osiągnięcie graficznego ZEN może podbić wartość firmy. Ale pamiętajmy, że spójność marki nie zaczyna się od logo! Ale no tak, o tym powiemy trochę później

Jest udowodnione, że ponad połowa klientów odwiedzających profile społecznościowe bądź strony internetowe, rezygnuje z zakupów lub usług na podstawie oceny samej szaty graficznej firmy. Opublikowane przez zespół Adobe badania pokazują, że 59% Klientów woli przeglądać ładnie zaprojektowane strony. Ostatecznie przecież lubimy otaczać się urokliwymi rzeczami. Ugh i co teraz? Robić ładnie, czy nie ładnie?


Źródło: https://blog.adobe.com/

Dlatego już nawet na początku trzeba już pomyśleć choćby o podstawowych elementach, by stworzyć stronę internetową i pierwsze posty w mediach społecznościowych. Jeśli, co ogromnie prawdopodobne, nie stać Cię na początku na wynajęcie profesjonalnego grafika, który zaprojektowałby wszystko dla Ciebie, możesz zacząć samodzielnie. Nie obawiaj się, to co jest na początku Twojej firmy, nie musi z Tobą zostać na zawsze! Przecież nawet duże korporacje zmieniają identyfikację wizualną z dużym sukcesem.

Od czego zacząć? Poszukaj  palety kolorów, z którą się identyfikujesz i z którą będziesz się dobrze czuła. Dobierz do tego czytelne i łatwe w odbiorze fonty. Pamiętaj, że mają być przede wszystkim użyteczne. Warto stworzyć sobie w domu moodboard, czyli taki zbiór obrazów, tekstów, materiałów, przedmiotów, zdjęć, próbek kolorów, wszystkiego co może oddać to, co Ci w duszy graBędzie on pomocny w wychwyceniu Twojego stylu, preferencji kolorystycznych, a w późniejszym etapie, będzie pomocny przy rozmowach z grafikiem.

Co możesz zrobić, by nie zwariować? Polecę Ci strony internetowe, które mogą być dla Ciebie pomocne i z których sama korzystałam.

https://www.canva.com/color-palette/ – gdzie możesz dobrać własną paletę kolorów, która pasuje do Ciebie

lub możesz skorzystać z gotowej palety kolorów: https://paletakolorow.com/

Jeśli chodzi o fonty, to bardzo przydatną stroną jest https://www.fontpair.co/

Powyższe strony powinny pomóc Ci w odnalezieniu swojej drogi i szukać nowych rozwiązań. A może podpowiedzą coś nowego?

Oczywiście przyjmij to jako wskazówkę. Nie jestem grafikiem i nie śmiem uchodzić za ekspertkę w tym temacie, ale mam na to rozwiązanie!